Wednesday, February 3, 2016

Яйца с домати

Тази рецепта е една от най-първите манджи, които се научих да правя. Още от моминските ми години. Изобщо не помня от къде се взе, но помня, че аз и сестра ми я намерихме и направихме и от тогава се включи за постоянно в менюто на нашето семейство.
Много е лесна и става за "нови булки". Хаха ;)

 


Ето и рецептата (за 4-5 души):


Необходими продукти:

12 яйца
3 чаши настъргани домати (или готови смлени - като не ви се занимава да ги стържете; понякога замествам с 1-2 чаши доматено пюре, както в случая)
6 супени лъжици заквасена сметана (или по-мазно кисело мляко)
150гр кашкавал (аз никога не го спазвам това, ами си слагам на око ;))
15 маслини (или колкото искате)
сол на вкус (ако използвам готово доматено пюре не слагам сол - там си има)
черен пипер на вкус

Начин на приготвяне:


Варите яйцата 10 минути. След като поизстинат (аз ги поливам със студена вода, за да изстинат по-бързо), ги обелвате и разрязвате на половина по дължина. Намазвате си тавичката с масло и нареждате половинките яйца с жълтъка надолу. Забърквате си сос от доматите, сметаната, солта и черния пипер и заливате с него яйцата. Прибавяте си маслинките и настъргвате отгоре кашкавал.




Запичате докато се разтопи и запече кашкавалът. В рецептата съм си записала "на слаба фурна", но аз си пека все на 200 градуса, както обикновено ;)

И воала!



Хрупкаво запечено, със сосче отдолу ;)
Ето го и в чинийката:



Всеки любител на яйцата би си хапнал с удоволствие. Много си върви и със свежа салатка като тази:



No comments:

Post a Comment